21 November 2010

Bandar vs Kampung

Dalam korang semua dok dpn tv men PS3 tuh, bek korang tolong pikiorkn ape bezenye BANDOR ngan KAMPUNG..Aq dah jenuh pikior bnde nie tp maklumlah aq nie orang pulau, xdpt nk digamborkan mcmne ghope kedue-due menatang tuh. Aq nk mntak tolong korang ler ni yer..
Tukang Jahit : Kalo kt KAMPUNG tu dpt ler akak amek upah jait baju. Mcm2 baju akak boleh jait. Baju kurung, baju melayu, baju kemeja, baju bendera, baju hujan , baju untuk biawak, semua jenis baju ler akak boleh jait. Kaborkan ajer kt akak baju ape yg kome nk yer. Tp kalo kt BANDOR tuh haram ler akak bley amek upah. Sume yg jait baju tu org2 yg femes jer. Bukak butik jait baju artis, baju ViP, baju VViP, VVViP, VVVViP, VVVVVVViP jer. Susah ler kalo akak duduk sane, org sume dah xpakei bju kurung dah. Banyak baju bukan-bukan hala yg deme pakei..ish3
Pembuat Kuih : Orang BANDOR xmkn kueh. Deme makan mkn segere ajer. Ape bende org panggil tu? DerapTeru? (Drive-Thru). Deme dh senang, pukui 3 pagi pon kalo rase lapor kluor ajer ler. Kalo kt KAMPUNG ni kuih jer yg deme makan. Xde bnde laen dah pon. Skali skale akak pon nk jgak rse mkn DerapTeru tuh huhu.
Pelumba Basikal : Ouh ape beza BANDAR ngan KAMPUNG ea? Saya rasa xde beza la. Same jer kt mane2 pon. Kalu kt KAMPUNG org byk naik basikal, saya kt BANDAR pon naik basikal jgak. Biasa la, saya ni pencinta alam sekitar.
Pelajar Darjah 1 : Ala abg nie, beza dua bnde tu pon xtaw ker? BANDAR ada huruf B, tp KAMPUNG ada huruf K. xkn ler terpaksa tnya saya yg bijaksana ni jugak.
Pemandu : Pakcik dulu kalo kt KAMPONG pakcik bawak lembu. Lembu pakcik name John 'O Labi. Slalu pkcik bawak si John ni pusing kampung bawak baja2. Berguni-guni skali die bawak. Tapi sejak-sejak pakcik pindah ke BANDAR ni, pakcik dah xbwk lembu dah. Pakcik dah upgrade, pakcik sekarang bawak kerete. Name kerete tuh BMW 5 series. Syok betol bwk kerete tuh. Skrg kt bandar pakcik dah xbwk baje dah, pakcik bawak orang. Pakcik bawak Dato'. Tp pakcik minat benor le kt anak pompuan die. Boleh tolong pakcik mintak nombor die?? Pakcik malu la..
Penternak Biawak : Saya lulu duduk KAMPUNG ha, saya tala bela biawak. Tapi saya pegi cali biawak untuk buat masak dekat lestolan. Ada biawak mati saya pegi bawak saya punya loli amik itu biawak. Banyak untung wo juai itu binatang. Then saya tanam azam mau kembangkan bisnes biawak ini ha sebab saya ada tengok ini potensi dalam industri. Saya pindah pegi BANDAR n saya mula ternak biawak secala besa - besalan. Kalau lu olang mau itu daging biawak bole calling saya ha ha ha ha ! ! !
So dari ape yg orang-orang ni cakap, ape yg korang sume bley simpulkan? (Bukan simpulkan ikatan ler, simpulkan ayat ni mcm wat karangan sekolah dulu ler..)

2 kata-kata bernas:

bidadarihijau said...

Kalau dulu banyak sangat perbezaan tapi skunk neh tak sangat kot..kat kampung pun dah advance..hoho

Kerepek Karat said...

huhu mmg r. ade kampung skrg pon kt tgh bndr. kn3?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates