26 November 2010

Penggantiannya..

Bilakah aku akan dapat penggantinya..
Apekan daya aku nk rase pakei kete besor, sedangkan selipar aku pon hampir-hampir menuju ajalnye. Kalau beliau dah ditakdirkan sampei ajalnye, bersemadilah ia di dalam ruang khas untuk beliau. Namun jauh di sudut hati aku paling dalam ini untuk aku meninggalkannya. (sedih~)
Terpakselah aku potong sikit bucu meje sebagai gantinye. Tapi pastinye ditegah oleh bapak aku. Nanti kalau dah aku robekkan bucu meje tu, maknenye tinggal lagi setengah je la meje yg tinggal untuk aku dan keluarga aku bersantap. Mane taknye, meje tu pon 1' x 1' je. Lagi pun meja tu pun hampir sampai ajalnye jugak..
Terpakse la aku pikiorkan care laen. Xkan aku nk pegi amek permaidani usang kat bawah meje tu. Nanti bengkak la telinge aku menahan tarikan padu dari mak. Lagi pun itu bukan bahan terbaik untuk aku gantikan sebagai selipar. Ianya tidak kalis air dan kalis cuaca. Apatah lagi kalis peluru. Ye la, kawasan aku ni ramai pemburu. Memang penting untuk selipar aku ni kalis peluru.
Aku cube tajamkan otak aku nie. Lihat di persekitaran, terus memerhati tanpa peduli akan Komit (biawak kesayangan aku. Baru dalam semester satu di UTM) yang memanggil aku mengajak makan tengah hari bersama. Kesian Komit tu. Dah la die baru balik dari cuti semester..
Aku pegi la bawah rumah tempat permainan Komit. Masih mencari ape yang sesuai untuk menggantikan pelapik kaki aku nie.
Huh~ aku dah penat.. aku tertidur didalam pelukan Komit dan bermimpikan keindahan aku berada di lautan Pasifik..

0 kata-kata bernas:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates