27 November 2010

Ketika Tadika..

Zaman tadika zaman yang ceria :D
Tadi aku lalu la kt depan tadika aku dulu. Then aku pon tibe2 je tringat zaman aku menuntut ilmu kat situ wat pertama kali dalam hidop sehingga kini aku telah menjadi seorang bisnesman yg berjaya dengan income melebihi 10k sebulan wahahaha (angan lebih tp xmustahil).
First time aku pakai uniform kotak2 kaler merah mase nk pegi register. Aku rase seperti memakai lapik meja untuk ke kelas. Tapi lepas tu dah tukar kaler biru plak. Aku jalan kaki jer pegi situ dengan parent aku yg ye2 je pegang tangan aku macam aku budak kecik lagi. Padahal aku dah berusia 6 tahun dan mampu berjalan serta berlari. Tapi xpe la, tu tandanye parent aku sayang kt aku haha..
Orang pertama aku nmpk mase masok pagar tuh si Opie yg skrg nie dah ade bisnes burger sendiri dan mampu pakai kete wira dengan hanya jual burger. Time tu die masih lagi didukung oleh bapaknye dgn mmegang botol susu berwarna pink. Aku xpasti knape die perlu mnunjukkan botol susunya pada orang ramai ketika itu. Mungkinkah kerana botolnya begitu unik??
Bile aku masok kt dlm kelas, Ayip yg duduk disebelah aku. Kini die bekerje sbg kontraktor elektrik yg berjaya. Income nye sebulan lebih 3k (kot..). Die time tuh x abes2 pandang luar jer tengok maknye yg tiap2 ari dtg dan tggu kt luar smpi abes kelas. K mak sayang anak kn mmg patot mcmtuh... Tapi mungkin juga die melihat cahaya matahari untuk mengetahui pukul berape ketika itu... (aku masih berfikir perkara tu lagi)
Cikgu Suzila, seorang perempuan, selalu pakai baju kurung, bertudung yuna, ketinggian seperti nasya azizah, muke kacukan perak dan melaka, fasih bertutur dalam bahase perak dan boyan, seorang yg lemah lembut, bersuara lunak seperti emas idayu, pandai bermain gitar dan pandai berjoget lambak, sering membawa cekodok dan suke memasak air hangat. Die lah cikgu favourite kami anak2 kecil di tadika. Kini die sudah menjadi hot mama kepada 3 oarang anak. Die dah dinaikkan pangkat kepada guru besar tadika itu. wah3!!!
Waktu yg paling bez adalah waktu dimana kami semua diminta berkumpul untuk makan bersama-sama. Aku sering melihat Ejal mengambil makanan lebih. Tapi aku xkesah sebab mmg kite semua akan paham kenape die melakukan sedemikian. Kini aku xdpt kesan jejaknye. Mungkin die sekarang seorang artis ataupun penyanyi yg hebat. Mungkinkah Faizal Tahir itu adalah Ejal?? Aku masih cube menjejaknya di FB atau Twitter tapi aku belum berjaya menemukannya.
Sekarang tadika tu dah mcm xmeriah sejak batch kami semua melanjutkan pelajaran. Kamilah yg membawa evolusi kepada tempat dimana anak2 dibawah umur sekolah rendah berkumpul. Budak2 sekarang pon dah xmain kt luar time rehat. Main buaian, gelongsor, papan jongkit, kejar-kejar, pnjat pokok. Semua bende tu dah lupus. Sekarang kalau time rehat sume duduk dalam men Dota, PES, Guitar Hero, CS dan lain-lain. Dunia sekarang dan dulu berbeza.
Aku lebih suke time dulu sebab ade adventure nye :)

0 kata-kata bernas:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates